ŠNECI

Zdál se mi sen. Byl o tom, jak jsem mým malým africkým šnečkům přinesla pár plátků okurky a rozprašovačem jsem jim orosila celé terárko. Oni byli do té doby všichni spící ve svých ulitkách. A jak jsem jim zarosila a jak cítili tu okurku, postupně se probouzeli a ulitky jim začaly světélkovat. A to bylo tím, že si každý probuzený šneček ve svém domečku rozsvítil lampičku. Navíc si některý z nich začal tiše zpívat. Bylo to nádherné a bylo to roztomilé.

Proto když jsem se vzbudila, hned jsem jim běžela dát okurku a zarosit jim. Ale ani jeden šneček si lampičku nerozsvítil. Všichni vylezli z ulit prakticky potmě a rovnou se vrhli na zeleninu. Hlasitě chroustali jeden přes druhého, kdoví, jestli vůbec věděli, co snídají.
Jediná, komu svítila lampička, jsem byla já.
Mám hladové, nekulturní a přízemní šneky!

Komentáře