STÁTNÍ SVÁTKY

Překvapilo mě, že ve státní svátek Cyrila a Metoděje mají všechny supermarkety otevřeno. A s Husem je to jakbysmet. Mám dojem, že se ondymo kdesi odhlasovalo, že ve státní svátek budou mít tyto instituce zavřeno. Opravdu tomu nerozumím. Protože třeba takový svátek svatého Václava, to už důvod neotevřít megaprodejny byl. Nesehnali jste ani rohlík.
A teď mi řekněte, jak k tomu Cyril, Metoděj a mistr Jan přijdou?
Jakože Václav je někdo víc?

Ještěže se nemohou na ulici potkat, protože by se kvůli tomu nejspíš pěkně vadili (schválně používám tento archaický výraz, neznalý čtenář promine a ve slovníku vyhledá).
"To je přece jasné - já to všechno začal a nakonec i za svatého uznán. A beze mě ani vás by zde nebylo!" hájil by se Václav.
"Nechat se u kostela zapíchnouti, dílo nedokončiti, svatým se kvůli tomu zváti a ještě supermarkety zamykati, toť celý tvůj odkaz, bratře?" zlobil by se Cyril.
"A takovou dálku jsme se sem táhli..." přizvukoval by Metoděj.
"Přátelé, zanechme svárů. Přeci do svatého Václava ještě daleko. Pojďme si nakoupit, když mám to výročí, ať máme dnes čerstvé pečivo..."


(Zde měla být fotografie Cyrila, Metoděje, Václava a Jana, kteří stojíc před supermarketem, dohadují se o nákupu rohlíků. Kdosi zhůry - podezřívám Václava - tuto fotografii zablokoval, takže už není dostupná a vy nevidíte nic.)


Komentáře